اعلام مصادیق عدم الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان! در این مقاله، به بررسی مصادیق عدم الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان می‌پردازیم. این مصادیق شامل دسته‌های مختلفی از درآمدها و هزینه‌ها می‌شود که بر اساس مقررات جدید، نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان ندارند.

درآمد اجاره اموال غیر منقول

به عنوان یک مصادیق، درآمد حاصل از اجاره اموال غیر منقول از الزامات صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان مستثنی است. این درآمد شامل اجاره ساختمان‌ها، زمین‌ها، و دیگر اموال غیر منقول می‌شود که برای آنها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی نیست.

خرید و فروش سهام/اوراق بهادر

در صورتی که فعالیت شما شامل خرید و فروش سهام یا اوراق بهادار باشد، باید به یاد داشته باشید که برای این نوع تراکنش‌ها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان نمی‌باشد. این امور مستثنی از این الزامات هستند.

سود و زیان حاصل از تسعیر ارز

هرگونه سود یا زیان حاصل از تسعیر ارز نیز از جمله مصادیقی است که برای آنها الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان وجود ندارد. این تراکنش‌ها نیازی به ثبت در سامانه مودیان ندارند و مستثنی از این الزامات هستند.

سود سپرده بانکی

درآمد حاصل از سود سپرده‌های بانکی نیز از جمله مصادیقی است که برای آنها الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان وجود ندارد. این درآمد‌ها مستثنی از این الزامات هستند و نیازی به ثبت در سامانه مودیان ندارند.

سود سهام و اوراق بهادر

سود حاصل از سهام و اوراق بهادار نیز از مواردی است که برای آنها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان نیست. این مصادیق مستثنی از این الزامات هستند و نیازی به ثبت در سامانه مودیان ندارند.

در ادامه بخوانید: بخشودگی جرایم مالیاتی به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر

حق عضویت

در صورتی که درآمد شما مربوط به حق عضویت در جوامع یا انجمن‌های حرفه‌ای باشد، باید بدانید که برای این نوع درآمدها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان نیست. این مصادیق نیز مستثنی از الزام به ثبت در سامانه مودیان هستند.

کمک های بلاعوض

در نهایت، می‌توان به کمک‌های بلاعوض اشاره کرد که نیز از جمله مصادیقی هستند که برای آنها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان ندارد. این نوع کمک‌ها مستثنی از این الزامات هستند و نیازی به ثبت در سامانه مودیان ندارند.

اعلام مصادیق عدم الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان

با توجه به مصادیق ذکر شده، مشخص است که برای برخی از درآمدها و هزینه‌ها نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان وجود ندارد. این موارد مستثنی از این الزامات هستند و برای انجام آنها نیازی به ثبت در سامانه مودیان نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x